streda 9. decembra 2009

Čo som zažil s mobilom


Od nezáujmu o mobily cez 4 500 korunovu faktúru po Nokiu N82


Môj zážitok sa stal asi pred troma rokmi cez letné prázdniny, ale vlastne keď sa to tak vezme môj zažitok s mobily trva už 4 roky (čítajte a dozviete sa ). Asi pred štyroma rokami ( mal som asi 13 rokov) si otec mohol zobrať nový telefón od operátora, po Nokii 3510i si zobral Siemens CX65, vraj preto že mal veľký displej (na tú dobu bol displej s uhlopriečkou 2 palce naozaj veľký) ale nejako mu nesadol asi to bolo preto že mal Nokiu a ovládanie bolo iné. A tak ho dal mne , ale v tú dobu som mobilom nevenoval pozornosť, no postupom času som zistil že mobilný telefón nie je len prístroj na telefonovanie ako bol primárne určený (ale kto by to bol čakal :) ) . Keďže Siemens podporoval Javu tak som si mohol nahrať kopu hier alebo aplikacii podľa potreby. Vtedy bola doba Siemensov a v triede sme mali kopu mobilov tejto značky a tak sme si mohli cez IrDA posielať hry, obrázky, videa, aplikacie a iné (to boli časy gemblerenie na mobiloch cez hodiny, prestávky). Mobily ma začali stále viac zaujímať a raz keď som bol s kamošom v meste tak v stánku sme si kupili časopis o mobiloch a vtedy sa to začalo. Začal som si stale viac všímať mobily okolo mňa a čítať recenzie, skúsenosti, novinky zo sveta mobilov . Mobily ma fascinovali aku majú veľkú budúcnosť, stále pribúdali nové funkcie ako farebné displeje ( začiatok farebných displejov - napr. medzi prvými otcová 3510i , najprv par desiatok farieb, neskôr 65 tisíc, 265 tisíc až po dnešné maximum 16 milionov otieňov ), fotoaparát (ten sa za posledných rokov výrazne zlepšil, to boli časy VGA foťakov keď som mal aj ja na CX65 a fotil som dovolenku na Širave HEH , dnes pomaly prichádzajú 12Mpx na trh srovnateľné s digitalmi) a iné ako GPS , WiFi , dotykové displeje … Raz v jednom čísle v tom časopise ktorý som si kupoval bola hra o mobily a hlavnou cenou bola Nokia N91 , vtedy ten mobil stal cez 20 000 korún ja som ho strašne chcel (doteraz som ešte nič nevyhral ) pre jeho OS Symbian a 4GB preto som sa zapojil do súťaže . Tá spočívala v tom že ste museli posielať SMS s odpovediami na otázky . Najprv som začal so svojou kredit kartou ale potom som začal bral mamkin mobil a súťažiť cez jej lebo mala paušál. SMS-ky som posielal stále viac pokiaľ mi prišla spätná s tým že som momentálne prvý ale ja som stále pokračoval aby som neklesal na nižšie miesta. Medzitým sme išli na týždennú dovolenku na Zemplínsku Šíravu a tam bolo super mali sme prenajatú chatku a tak som cez voľný čas posielal SMS . Na ďalší deň keď som bol vo vode zavolala na mňa mamka že jej prišla správa s tým že na faktúre ma už viac ako 2 900 korún. Mamka vedela že som jej stále bral mobil a tak som jej musel všetko porozpravať a ona povedala že si nedá zničiť dovolenku a že to necháme na doma. Ja som bol veľmi smutný lebo to bolo veľa peňazí. Keď sme prišli domov akoby sa na to zabudlo čo som bol rád ale stále som vedel že onedlho príde faktúra . Až v jeden deň prišla, hneď som ju zobral ako prvý a otvoril obálku a vytiahol papiere a v nich bolo napísane 4 500 korún, mňa skoro porazilo na mieste a pomaly som to išiel ukazať mamke. Vtedy som dostal obrovský výkrik a musel som jej sľúbiť že viac už to neurobim ale sľub som nedodržal. Mimochodom ze tej súťaže sme nič nevyhrali L .Mobilné telefóny ma stále viac a viac zaujímaly až mi padol do oka Sony Ericsson W850i , nádherný telefón so skvelými funkciami a začal si zháňať o ňom plno informácii lenže problémom bola vysoká cena a tak som musel vydržať so Siemensom CX65. Ale W850i sa mi tak páčil že som chcel mať v telefóne plno obrazkov W850i a tak som vymenil simku z maminého do mojého mobilu a išiel na internet a sťahoval som obrázky, chcel som ich čo najviac a bol som nadšený že to mam aj v mobile. Ale príchodom fakrúry to vypršalo keď tam bolo Internet - 500 Sk a musel som jej dať svoje našporené - vtedy to bola moja prvá skusenosť z internetom v mobile. Pomaly to už začínali býť 2 roky s CX65 a to znamenalo že otec si môže zobrať nový mobil . Najprv som chcel byť verný Siemensom ale v tú dobu to nevyzeralo s nimi najlepšie , spojili sa Benq so Siemensom ale aj tak to išlo dole vodou. Potom začali operátori poskytovať 3G sieť a tým začinali prichádzať na trh mobily s podporou 3G. Jedným z nich bol aj Sony Ericsson K600i ktorý mi padol do oka ale odradila ma absencia pameťových kariet. A tak som hľadal iný mobil z ponuky operátora a teraz to bola Nokia 6233 na ktorú som si prečítal kopu recenzii a diskusii a funkciami sa mi veľmi páčil. Lákali ma hlavne podpora pamäťových kariet, VGA video, skvelý displej a stereoreproduktory. Ten deň si pamätám dodnes, otec si vystrihol obrázok z letáku a išiel s nim kúpiť mobil ( aby nezabudol ktorý to je ). Keď som prišiel domov zo školy na stole bola krabica s novou Nokiou 6233. Objavil som iný svet ,svet multimedii . Doteraz si pametám ako som prišiel vonku ku kamarátom a pustil hudbu cez tie MEGA reproduktory, hrali veľmi nahlas a kvalitne proste najlepšia vec na tom mobile. Dokonca som na tom mobile prečítal knihu Harry Potter 6 a 7 v elektronickej podobe. Cez prázdniny sme si napojili internet a tak som objavil skvelé stranky o mobiloch či už slovenské alebo české. Začal som prispievať do diskusii a rozširovať si prehľad o mobiloch, tým som mohol radiť ľuďom pri výbere nového mobilu. Ďalším mobilom ktorý ma zaujal bola Nokia 6120 classic lebo ma lákal mobil s operačným systémom a jeho výhody . Mamke v zime končil paušal a mohla si zobrať nový mobil a zase som toho využil a zobral som Nokiu 6120 classic , 6233 som mal asi pol roka.Začal som využívať výhody Symbianu a z mobilu sa pomaly stával prenosný počítač. Mobil bol veľmi malý a to bol smartphone . Vtedy sa ten mobil predával sa super cenu a malo ho plno ľudí, a najlepšie bolo na tom to že ani nevedeli že ten mobil ma Symbian , že ma RAMku a procesor vôbec ho nevyužívali čo je škoda. Ale tento mobil ma začal znovu nudiť (alebo skôr mi nestačil pre slabú 64MB RAM ) a tak som si ako nástupcu vybral nokiu N82 lebo 2Mpx foťak už ma nebavil a ja rád foťím taktiež funkcie ako WiFi a GPS som chcel vyskúšať. Ale to som si už musel zarobiť cez leto na brigáde aj tak som kúpil používaný lebo na nový som nemal . 5 Mpx foťák je super a so xenonom nahradi aj fotoaparát. Pohybové čidlo som plne využíval nainštalovaním hier . Keď tie hry videli spolužiaci tak hneď chceli vyskúšať tu hru a mobil bol stredobodom pozornosti . Odvtedy ma začali v triede prezývať Nokia - lebo som bol Nokiamaniak. Ale ako čas beží po pol roku ma znou unudil hoci podpora Ngage ( herný klient ) je super a zabavi skvelými hrami , tak som začal pozerať po dotykových mobiloch (tento trend začal iPhone, ktorý dotykové ovládanie doviedol k dokonalosti) a láka ma iný operačný systém ale tu sa môj príbeh nateraz končí lebo stále mam N82 ktorý mi stačí , hoci už nudí.Mobily mi dosť pozmenili život denne trávim niekoľko hodín pri internete čítaním článkov o mobiloch, službách, písaním do diskusii atď. Nepotrebujem MP3 prehrávač, GPS navigáciu, fotoaparát, prenosný DVD prehrávač, hernú konzolu a iné aj keď nie všetky plní na 100% ale mam to v jednom baleni ktoré možem dať do vrecka ma mať stále zo sebou.


Ďalších pár zážitkov :


-(6233) Raz v škole na hodine náboženstva (bol pondelok) som sa nudil a tak som prechádzal som hudobný zoznam v prehrávači , omylom som stlačil potvrdzovacie tlačidlo a začala hrať pesnička ale viete ekvalizer bol nastavený naplno a hlasitosť tiež , o kvalitách stereoreprakov v 6233 nehovoriac, takže sa až učiteľka v prednu (sedel som v zadnej lavici) zľakla. Potom sa ozval spolužiak hovoriac ,on si len zabudol vypnuť budík aby nezabudol na sv. omšu (ďen predtým bola nedeľa) HEH to sme sa cela trieda narehotali, ale mobil som musel dať učiteľke po škole prišli rodičia po mobil.


-(6233) Keď som bol prvák na strednej tak sme mali nudné hodiny dejepisu , väčšinov sme pozerali filmy o dejepise a tak som s spolusediacim hral hry cez bluetooth , bolo to super až nato že ku koncu hodiny prišla ku nam učiteľka a vzala mobil . Strašne som sa bal že mi ho tak skoro nevráti . Keď zazvonilo tak všetci chceli isť rýchlo preč (bola posledná hodina) a tak bol zmetok v triede a so spolužiakom sme si vzali mobily z katedry a utekali preč .


-(6120c) Raz v škole cez prestavku som ukazoval spolužiakom hru Ninja Strike ktorá plne využívala operačný systém symbian a integrovaný fotoaparát. V hre ste mali pred kamerou pohybovať rukov a tým imitovať hadzanie hviezic do nepriateľov , každý si to chcel vyskušať . Ale keď som ukazoval spolužiakom čo majú robiť prišiel ku nam prekvapený učiteľ (ja som hneď sčervenal , lebo si určite o mne myslel že mi hrabe ) ale ja som mu to vysvetlil a situácia bola dosť smiešna .


-(N82) Bol krásný jarný deň a tak som sa vybral na záhradu kde všetko krásne kvitlo . Zobral som si so sebou aj svoj fotomobil N82 a tak som chcel niečo pekné nafotiť. Ľahol som si do trávy a zaostroval som na kvitnúcu púpavu na ktorej bola práve včela, posúval som sa aby som zachytil čo najlepšiu kompozíciu (aby to celé pekne vyniklo) až som omylom buchol mobilom do púpavy včela vzlietla a pichla ma do ruky . Tá mi neskôr nepekne opuchla ale s fotením prírody som neprestal , moje fotky najdete v galerii http://galerie.mobilmania.cz/search.php?searchid=5279 .


-(6120c) Stalo sa mi to nedavno ležal som na posteli a bratovi niekto volal ale najprv som si to nevšímal ale bol som zvedaví tak som rychlo bežal k (môjmu bývalemu mobilu) Nokii 6120c aby som telefonát zdvihol ale keď som pribehol tak volajúci zložil . Ja som si myslel že to bola bratova frajerka a tak som začal niekoľko krát prezváňať na to číslo . Neskôr znovu začal zvoniť a ja som to zdvihol a … ozvala sa nejaka teta z Elektrowordu a hovorila že brat si môže prísť po svoje repraky ktoré mal na reklamacii . Keď som to povedal bratovi tak sme sa obaja smiali .


-(N82) Jeden deň priniesol spolužiak na mobile melódiu ktorú nepočujú starší ľudia a poposielal to po triede . Keď sa začala hodina ktorú nás učí trochu staršia učiteľka tak sme to vyskúšali a fungovalo to, potom na ďalšej hodine s inou učiteľkou sme to znovu zapli a učiteľka hovorí , Ja niesom až taka stará aby som to nepčula a všetci smiech .


-(6120c) Bolo 8. mája a boli sme na opekačke pri lese, bola tam zábava a ako čas plynul tak nám dochádzalo nachystané drevo a tak sme museli isť do lesa . Nikto z nás nemal baterku mali sme len svoje mobily , kámoš mal SE K750i a zapol prisvetlenie, ja som mal 6120c ale tento mobil neumožnuje svietiť na dlhšiu dobu ale mal som nainštalovanú aplikaciu ktorá dokaže blikat v určitých intervaloch a to stačilo nato aby sme vedeli pozbierať drevo zo zeme , takto sme išli do lesa asi 3x lebo sme boli dlho do noci . Z diaľky to vyzeralo akoby niekto vysielal SOS signal na pomoc ale našťastie nikto neprišiel :) .

2 komentáre:

  1. Mám nokia 6233 už tři roky a já nebýt debil abych měnil mobil jako ponožky ja ho mít tedy ještě hodně dlouho. Až on chcípnout ja jít pro jiny.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja rad menim mobily len penieze na ne nesu ale musim povedat ze Nokia 6233 bola mojim najkvalitnejsie spracovanym mobilom len softver bol slaby tak som zmenil za 6120c - konstrukcne totalny smejd.

    OdpovedaťOdstrániť