nedeľa 13. decembra 2009

Maxthon 2.5.8


sťahujte tu http://www.maxthon.com/ .

Asi pred rokom som preinštaloval windows a nainštaloval som si Opreu a Modzillu, no pri spustení video na portáli youtube sa nechcelo prehrávať. Chybu som dlhu dobu nevedel nájsť preto som sa to snažil vyriešiť novým internetovým prehliadačom. Našiel som na internete freeware program Maxthon a tak som si ho stiahol a nainštaloval. Zaujímalo ma hlavne ši prehraje videa na youtube a na moje prekvapenie prehral. Neskôr som zistil že chyba nebola v Opere a Modzille ale v zle nainštalovaných ovládačov ( už nepamätám či zvuk alebo grafika). Ale medzitým som si Maxthon veľmi obľúbil pre jeho výhodami nad konkurenčmými prehliadačmi.

Začnem tým hlavným prečo si ma získal a to je obrovská podpora odkazov na stránky. Hore máte panel kde si môžete uložiť nespočetné množstvo odkazov ktoré sa budú zobrazovať v panely ale je to limitované dĺžkou panelu. Takže pokiaľ ich tam chcete čo najviac tak odporúčam skrátiť nazov záložky na minimum, mne sa tak zmestilo až 12 stránok. Na konci panelu su také 2 šípky ktoré zobrazia ďalšie odkazy, ktoré sa už nezmestili do panelu. A napokon je tu ešte hlavná stránka ktorá sa zobrazí po stlačení + (nová stránka). Tam ich môže býť len 9 a je to podobné ako z Opery viď obrázok.


Ďalšou bezkonkurenčnou funkciou sú pohybové gestá myšou. Znamená to že po stlačení, podržaní pravého tlačidla a pohybu napr. doľava vám zobrazí predchádzajúcu stránku. Je to veľmi návykové a ťažko sa od toho odvyká.
Veľmi sa mi páči že pri prichitení odkazu a posunutím niekde inam vám zobrazí odkaz (stránku) v novej lište.

Program má aj svoje nevýhody hlavne je to nestabilita, pomalosť a nepodporovanie napr. videí z facebooku a tak ale inak je pre mňa najlepšia voľba a teším sa na 3 verziu.

Niečo z histórie:
Maxthon začal existenciu ako MyIE. Pôvodne bol vytvorený čínskym programátorom Changyi, ktorý chcel upraviť svoj prehliadač Internet Explorer. Changyi upravil väčšinu kódu na jeho BBS, pred odchodom z projektu v roku 2000. V rozvoji pokračoval Jeff Chen a uvoľnil novú verziu, tzv MyIE2. MyIE2 rástol ďalej veľmi rýchlo príspevkami od užívateľov po celom svete (vrátane pluginov, skinov a ladenia).


MyIE2 bol premenovaný na Maxthon v roku 2003. Dostal finančnú podporu od prvého investora Skype Mortena Lunda, a od WI Harper skupiny v roku 2005. V roku 2006 Maxthon získal ďalšie investície od americkej kapitálovej skupiny Charles River Ventures.
Dňa 10. apríla, 2007, bolo ohlásené, že Google investoval najmenej 1 milión amerických dolárov do Maxthonu čo bolo dementované nasledujúci deň Jeffom Chenom. Avšak v rozhovore s čínskym webovým portálom Sina. com Chen nevylúčil budúcu "kooperáciu" medzi oboma podnikmi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára