piatok 11. decembra 2009

Nokia 5800 XM Recenzia


Keď bol tento mobil predstavený 2. októbra 2008 tak som sa veľmi potešil lebo konečne aj najväčšia značka NOKIA ma svoj dotykový mobil. Nedávno som si bol mobil vyskušať v predajni a tak vam napišem pár poznatkov. Zujal ma hlavne dizajnom keďže mobil patrí do skupiny XpressMusic tak ma skvelé hudobné farby čierna + červena, modra , čierna . Najviac sa mi páči tato verzia čierna + červena lebo sú to moje obľúbené farby a skvelo ladia so sebou . Veľa ľudí tvrdí že je to hruby mobil ale pre mňa je to skor plus lebo sa lepšie drží v ruke a nepadá . Páči sa mi že zadná strana je vyrobena s kvalitného materiálu, ktorý nie je lesklý ako u iných nokiach ale je matný a príťažlivý, na ľavom boku sú 2 stereo reproduktory o ktorých sama nokia tvrdí že sú najlepšie a má pravdu hrajú veľmi kvalitne a hlasno a je to dobre lebo napr . nokia 6233 ktorú som mal tak hrala tiez veľmi hlasno a kvalitne. Na dolnom ľavom rohu je diera so stylusom, ktorý si môžete vytiahnúť keď potrebujete a je dobre že je hneď po ruke, keď som si mobil skúšal v predajni tak to bola skvelá pomôcka na ovládanie mobilu . Taktiež v balení je trsátko s príveskom na mobil čo je podobne tomu na gitaru a ma rovnakú funkciu ako stylus- pomáhať obvládať mobil keď palce uz nestačia. Ale mobil je skvelo prispôsobený na obvládanie rukou takže ja som ho používal minimalne počas skúšania . Páčia sa mi tie čidlá, ktoré su nad displejom : svetelné čidlo - reguluje podsvietenie displeja a čidlo na detekciu blízkosti tvare - napr. ak mate hovor tak ak si priložíte mobil k uchu tak sa displej akoby zablokuje a tak nestlačíte nič, mobil ma aj kameru na videohovory cez ktorú si môžete aj vyfotit portrét hoci v slabšej kvalite ako hlavný 3,2 Mpx - možno to použit napr. ako zrkadlo čo ocenia najmä ženy a slečny, o otáčanie obrazu sa stará pohybové čidlo a slúži aj na hranie hier - funguje veľmi rýchlo a presne pri otáčaní . Páči sa mi že okolo mobilu je vyvýšený rám čo slúži na ochranu displeja pri páde či poškriabaniu - je to lepšie ako keď niektorí výrobcovia dajú displej zarovno s krytom a tak sa rýchlo poškriabe . Vzadu je šošovka 3.2 Mpx foťaku a dvojitý LED blesk - foťak nefotí najlepšie ale ani najhoršie - ale je to záležitosťou firmwaru v novom softvére sa ma značne vylepšiť , mobil nahrava VGA videa s 30 snímkami za sekundu čo je kvalita akú si naplno vychutnáte na monitore alebo TV pomocou TV-OUT káblu ktorý je v balení takže videa je radosť točiť. Na internete sa da nájsť program čo slúži na to aby LED blesk svietil stále a tak to môžete použiť ako baterku - čo je veľmi užitočné v tme . Nad displejom je ešte akoby dotykové tlačidlo ktoré po stlačení vyskočí ponuka Express na pravom hornom rohu sú tam asi 6 skratky napr. na web, galériu atd. Pri pohľade na displej ma hneď zaujal je krásne veľký 3.2 palce a ma vynikajúce rozlíšenie 360*640 pixelov a zobrazí 16 mil .farieb naozaj je to super na pozeranie fimov (nahradí prenosný DVD prehrávač ) , obrázkov , GPS navigáciu ( tu si už nemusíte kupovať samostatne do auta ), internet - páči sa mi že mobil ma aj WiFi a tak môžete surfovať zadarmo celý deň (pokiaľ máte doma WiFi sieť) , mobil prehraje aj videa z portalu Youtube čo je super . Z displejom sa mi pracovalo skvele reagoval naozaj rýchlo a presne narozdiel od dotykáčov od konkurenčných značiek . Batéria ma kapacitu 1 320 mAh čo je veľmi veľká hodnota a vydrží mobil v pohotovosti veľmi dlho . Pamäťovú kartu do neho môžete dať aj 32GB mobil podporuje Micro SDHC (v balení je 8GB čo stačí na všetko) . Mobil funguje na systéme Symbian S60 5th čo je len prerobena verzia 3rd pre dotykové ovládanie a tak si môžete kľudne nainštalovať aj plno programov a hier určených pre 3rd hoci niektoré ostanú neovládateľné - čiže nepoužiteľné . Pri JAVA hrách sa zobrazí virtuálna klávesnica a tak sa dajú kľudne ovládať čo sa mi veľmi páčilo lebo konkurenčné mobily takú funkciu nemajú . Písanie správ sa mi tiež veľmi páčilo lebo mobil ponúka až 4 možnosti ako zadávať text 1, veľká qwerty - parádne sa na nej píše oboma rukami a je veľmi rýchla 2, mini qwerty - použiteľné najlepšie zo stylusom a trsátkom lebo moje palce boli veľmi veľké na písanie 3 , klasická numerická klávesnica ktorú majú snaď väčšina mobilov - páči sa mi že klávesy boli veľké a neboli žiadné preklepy 4, rozpoznávanie písaného textu - použiteľné so stylusom lebo tam napíšete slovo ručne a mobil ho sám preloží . Aktívný pohotovostný režim je dosť slabý oproti 3rd môžete si tam zobrazit Kontakt bar - kde si dáte 4 naj kamošov a voláte im z hlavnej obrazovky , druhá možnosť je 4 obľúbené ikony - je škoda že sú len 4 mohli byť aspoň 8 , ale môžete si nainštalovať program Handy Shell a ten ma oveľa väčšie možnosti ako obyčajný pohotovostny režim - odporúčam ho . V balení je kábel s ovládačom na prehrávač a slúchadlá čo je super lebo mobil nemusíte ani vyberať z kapsy , je tam aj TV-OUT kábel na pripojenie mobilu z TV a tak hrať hry, pozerať filmy, obrázky atď. Mobil ma veľmi zaujal a rád by som ho používal ako svoj vlastný, tešim sa na dalšie dotykové mobily od NOKII lebo ona vie co je kvalita .

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára